Forever 21 Inc. (VS) vestigt Europees hoofdkantoor in Breda - Nieuws - BrIM Breda

Nieuws

Contact gegevens

Postbus 2522
4800 CM BREDA

Stadskantoor
Claudius Prinsenlaan 10
4811 DJ BREDA

T1 +31 (0)6 22 97 51 82
T2 +31 (0)6 52 75 48 54
E1 mapa.den.hooglander@breda.nl
E2 hacm.de.graaf@breda.nl



Forever 21 Inc. (VS) vestigt Europees hoofdkantoor in Breda

  • Home
  • Nieuws
  • Forever 21 Inc. (VS) vestigt Europees hoofdkantoor in Breda
Forever 21 Inc. (VS) vestigt Europees hoofdkantoor in Breda

Hippe, betaalbare kledingmerken straks ook in Europa verkrijgbaar

Vandaag heeft het Amerikaanse Forever 21 Inc. een handtekening gezet onder het huurcontract van het kantoor aan de Westbroek 64-66 in Breda. Hier opent het retail fashion bedrijf op korte termijn haar Europese hoofdkantoor.  Vanuit Breda zal de Europese markt bewerkt gaan worden. Het merk richt zich op jong en trendy publiek.  In het hoofdkantoor in Breda zal ook het callcenter voor de on-line verkopen worden gevestigd. De komst van Forever 21 betekent op termijn 70 nieuwe banen voor West-Brabant.

Forever 21 is sinds 1984 in de Verenigde Staten actief met trendy mode en bijbehorende accessoires zoals schoenen, tassen, riemen en cosmetica in snelwisselende collecties, tegen aantrekkelijke prijzen, voor een jong en trendgevoelig publiek. Forever 21 is een van de snelst groeiende retail bedrijven in de  wereld, met  een jaaromzet van meer dan 2.3 miljard $ in 2009.

Tot nu toe werden Forever 21 producten alleen in Noord-Amerika en Azië  verkocht en waren internationale klanten aangewezen op mailorder via www.forever21.com. Nu wordt dus eindelijk het totale concept van Forever 21, inclusief al haar merken, via het  nieuw te vestigen Europese hoofdkantoor in Breda ook daadwerkelijk naar dit continent gebracht om hier de concurrentie aan te gaan met bijvoorbeeld H&M en Zara. Op 12 november a.s. opent Forever21  haar  eerste Europese winkels van 6.500 m2 in Birmingham en een dag later ook in Dublin. Meer winkelopeningen zijn de komende jaren te  verwachten in meerdere Europese landen.   De verwachting is dat Forever 21 hier net zo'n succes zal blijken te zijn als het in korte tijd in geheel Noord-Amerika geworden is.

Forever 21 Inc. vond in Breda de optimale combinatie van alle factoren die bepalend waren bij de locatiekeuze voor de vestiging van het hoofdkantooor. Rob Cuijpers Administrative Director Europe  van Forever 21: "Breda c.q. West-Brabant heeft een goede infrastructuur  om onze vestigingen in Europa te bereiken  - snelwegen , treinen (HSL) , vliegvelden  (België en Nederland),  er is genoeg  aanbod van hoog gekwalificeerd en meertalig opgeleide potentiële medewerkers,  en heeft een naam op het gebied van logistiek. Bovendien zijn de huisvestings- en andere kosten  in deze  regio stukken gunstiger dan bijvoorbeeld in de Randstad`.

"Dat Forever 21 voor de vestiging van het Europese hoofdkantoor voor Breda kiest, zegt veel over de aantrekkingskracht van onze stad en het uitstekende internationale vestigingsklimaat, meent wethouder Economische Zaken van Breda, de heer Cees Meeuwis. West-Brabant, met als zwaartepunt Breda, wordt door grote nationale en internationale spelers in toenemende mate als de optimale vestigingsregio gezien om de Europese markt te bewerken."  Meeuwis vervolgt: " als gemeentebestuur gaan we de komende jaren de randvoorwaarden alleen nog maar verbeteren om deze positie optimaal uit te nutten. Een pakkend voorbeeld hiervan is de komst van een internationale school naar Breda.’’

Forever 21 werd onder andere bij het vinden van een geschikte locatie ondersteund door de Netherlands Foreign Investment Agency, de Brabantse Ontwikkelings Maatschappij, de regionale ontwikkelingsmaatschappij NV REWIN West-Brabant en de gemeente Breda. De huisvestingsprocedure aan de Westbroek in Breda is begeleid door makelaardij De Boer, Storimans en Partners.

Achtergrondinformatie over Forever 21

Het succesverhaal van Forever 21 begon in april 1984, in een winkel van 84 m2 in Los Angeles. Die winkel heette Fashion 21. De oprichter en huidige CEO, de Zuid-Koreaanse  Do Won Chang, herinvesteerde de winst door om het halfjaar ergens een nieuwe winkel te openen, waarbij de naam werd veranderd in Forever 21.  Forever 21 is nog altijd een private onderneming en nu een van de grootste familie bedrijven in de kleding.

Forever 21 opende in 1989 haar eerste winkel in een 'shopping mall'. De gemiddelde vloeroppervlakte van een Forever 21 vestiging was toen inmiddels ruim 1500 m2. Sindsdien heeft Forever 21 speciality stores in alle grote winkelcentra in de VS geopend.

Sinds 1999 heeft Forever 21 ook zogenaamde Forever XXI flagship stores, waarin de volledige collectie inclusief alle denkbare accessoires aan het winkelend publiek wordt gepresenteerd.  Cosmetica, bijouterieën, tassen en portomonnees, handschoenen en sjaals, riemen, hoeden en petten, zonnebrillen, beenmode;  alle laatste trends zijn bij Forever 21 verkrijgbaar.

Hierbij wordt deels gebruik gemaakt van een 'boutique' concept waarin binnen de winkel door inrichting en aankleding wordt gesegmenteerd naar stijl en doelgroep. XXI winkels zijn  gericht op iedere consument die niet noodzakelijkwijs  jong (21), maar in elk geval jong van hart is en graag de laatste mode en trends wil volgen. Er zijn nu vier XXI winkels in de VS, en 1 in Canada, met een gemiddelde grootte van zo'n 7.500 m2.

Sinds  2008 worden jaarlijks gemiddeld 90 nieuwe winkels geopend. Inmiddels heeft Forever 21 zo'n 500 winkels in ondermeer Amerika, Canada, Indonesië, Japan, Korea, Malyasië, Verenigde Arabische Emiraten, Saudi Arabië.

In juni 2010 was de meest recente opening van een  megastore, en wel een van 8.400 m2  op Times Square in New York.  Het complete productenportfolio van Forever 21 Inc. bestaat uit de volgende merken:

Geplaatst op 08-11-2010

venster sluiten

Pagina doorsturen

Lorem ipsum dolor sit amet, consectetuer adipiscing elit. In consequat leo vitae dui.

Velden met een * zijn verplicht.

venster sluiten

Pagina doorsturen

De pagina is succesvol doorgestuurd.